بایگانی نوشته‌ها


گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم

خواص گیاه بابا آدم: این گیاه که فیل گوش و آراقیطون نیز نامیده می شود، گیاهی است علفی و دوساله که ارتفاع ساقه آن تا ۱/۵ متر می رسد.این گیاه به حالت وحشی در دشت ها و نواحی معتدل و مرطوب و سایه در اروپا و آسیا می روید.ساقه آن که شبیه پوست مار است پوشیده از کرکهای خشن و زبر است.برگهای بابا آدم آن بسیار بزرگ و پهن بحالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد.از نظر طب قدیم ایران ریشه بابا آدم سرد و خشک است.

زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل جزء گیاهان دارویی مهم است. خواص زنجبیل گوناگون است؛ از جمله ضد تهوع، مقوی قلب، ضد لخته شدن خون، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، ادرارآور، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش ترشحات روده ای معدی، پایین آورنده کلسترول خون، محرک گردش خون مغزی و محرک هضم غذا می باشد.

چای سفید

چای سفید

چای سفید نوعی چای است که از جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه گیاه چای به دست می‌آید. برای جلوگیری از اکسایش، این گلبرگ‌های تازه را در نور طبیعی آفتاب خشک کرده و سپس مراحل بعدی تهیه چای را طی می‌کنند.

بادیان رومی

بادیان رومی

گیاهی با دانه‌های بسیار معطر و شبیه به رازیانه است که این گیاه در ایران کهن استفاده های پزشکی و غذایی داشته و به ویژه در بین مردم سیستان مصرف زیادی دارد و به باد‌یون مشهور است و بخصوص در خمیر نان مخلوط و از آن استفاده می شود.مزاج گیاه بادیان رومی گرم و خشک است و در طب سنتی برای افرادی که مزاجی سرد دارند موثر است و سردی را می گیرد و افراد گرم مزاج هم می توانند آن را با مصلحش مصرف کنند.

دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...