بایگانی نوشته‌ها


آروماتراپی یا رایحه درمانی چیست؟

آروماتراپی یا رایحه درمانی چیست؟

آروما به معنی رایحه و تراپی به معنی درمان و در واقع آروماتراپی همان رایحه درمانی است. در رایحه درمانی، افراد متخصص، روغن­های معطر­ به دست آمده از گیاهان را برای درمان مراجعین به کار می­گیرند. آروماتراپی روشی است که سعی می کند رایحه گیاهان، گل­ها و دانه های معطر مختلف را برای بهبود و ارتقای سلامتی افراد به کار گیرد.

ایجاد پتانسیل عظیم فرآوری و صنایع تبدیلی فرآورده‌های گیاهان دارویی در کشور با تلاش پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف محقق شد.

ایجاد پتانسیل عظیم فرآوری و صنایع تبدیلی فرآورده‌های گیاهان دارویی در کشور با تلاش پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف محقق شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ تنوع آب و هوایی، جغرافیایی و  وسعت سرزمین ایران باعث شده تا کشور ما به یکی از کشور‌های مورد توجه در  زمینه کشت و پرورش گونه‌­های متعدد گیاهان دارویی- معطر تبدیل شود که البته  تعداد قابل توجهی از گونه‌­ها بومی ایران هستند. با این وجود، به دلیل عدم  توجه به توسعه فناوری و سرمایه ­گذاری مناسب، این محصولات و صنایع تبدیل  آن به فرآورده‌­های ارزشمند مانند مواد موثره گیاهی، اسانس‌­های مختلف و  عصاره­‌ها که از ملزومات صنعت داروسازی، غذایی و آرایشی-بهداشتی هستند،  مغفول­ باقیمانده است. در صورتیکه گیاهان دارویی کشت شده در ایران به راحتی  می‌تواند پاسخگوی صنایع کشور باشد، اما تقریبا همه­ صنایع نامبرده، نیاز  خود را از خارج از کشور تأمین می‌کنند.

همشهری آنلاین

همشهری آنلاین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، تنوع  آب و هوایی، جغرافیایی و وسعت سرزمین ایران باعث شده تا کشور ما به یکی از  کشورهای مورد توجه در زمینه کشت و پرورش گونه‌­های متعدد گیاهان دارویی  معطر تبدیل شود که البته تعداد قابل توجهی از گونه‌ها بومی ایران هستند. با  این وجود، به دلیل عدم توجه به توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری مناسب، این  محصولات و صنایع تبدیل آن به فرآورده‌­های ارزشمند مانند مواد موثره گیاهی،  اسانس‌­های مختلف و عصاره‌ها که از ملزومات صنعت داروسازی، غذایی و  آرایشی-بهداشتی هستند، مغفول­ باقیمانده است. در صورتیکه گیاهان دارویی کشت  شده در ایران به راحتی می‌تواند پاسخگوی صنایع کشور باشد اما تقریبا همه  صنایع نامبرده، نیاز خود را از خارج از کشور تأمین می‌کنند.

دستیابی به تکنولوژی پیشرفته فرآوری گیاهان بومی ایران و تولید محصولات مورد نیاز صنایع مختلف داخلی

دستیابی به تکنولوژی پیشرفته فرآوری گیاهان بومی ایران و تولید محصولات مورد نیاز صنایع مختلف داخلی

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد به  نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ تنوع آب و هوایی، جغرافیایی و  وسعت سرزمین ایران باعث شده تا کشور ما به یکی از کشور‌های مورد توجه در  زمینه کشت و پرورش گونه‌­های متعدد گیاهان دارویی- معطر تبدیل شود که البته  تعداد قابل توجهی از گونه‌­ها بومی ایران هستند. با این وجود، به دلیل عدم  توجه به توسعه فناوری و سرمایه ­گذاری مناسب، این محصولات و صنایع تبدیل  آن به فرآورده‌­های ارزشمند مانند مواد موثره گیاهی، اسانس‌­های مختلف و  عصاره­‌ها که از ملزومات صنعت داروسازی، غذایی و آرایشی-بهداشتی هستند،  مغفول­ باقیمانده است. در صورتیکه گیاهان دارویی کشت شده در ایران به راحتی  می‌تواند پاسخگوی صنایع کشور باشد، اما تقریبا همه­ صنایع نامبرده، نیاز  خود را از خارج از کشور تأمین می‌کنند.

اسپری اسانس طبیعی

اسپری اسانس طبیعی

با محصول جدید کناد آشنا شوید: اسپری اسانس طبیعی خوشبو کننده هوا
اسپری اسانس طبیعی درواقع یک محصول فوق العاده ارزشمند و باکیفیت است که برپایه آب می باشد و رایحه آن از اسانسهای طبیعی تهیه شده از گیاهان معطر ناشی می شود و لذا عاری از هر گونه مواد شیمیایی و ترکیبات آلرژی زا یا حساسیت زاست.

دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...